اقلام ست اداری، عامل موثر در تبلیغات غیرمستقیمست اداری ابزاری کاربردی برای ایجاد ارتباطات داخلی و خارجی در سازمانهاست. اقلام موجود در ست اداری، ابزاری عالی برای نظم بخشیدن به ارتباطات است. در واقع اولین هدف از طراحی و تولید ست اداری شکل دادن به همین روابط میباشد. اما ست اداری در برنامه بازاریابی کسبوکارها نیز بسیار موثر بوده؛ و در صورت طراحی درست و منطبق بر اهداف بازاریابی، میتواند به صورت غیرمستقیم بر این موضوع تاثیر بگذارد.
پاکت نامه و تبلیغات مستقیم
توجه به این نکته ضروری است که پاک نامه از جمله اقلام مورد استفاده در مواقع خاص و معمولا برای مشتریان با درجه اهمیت بیشتر است. در نتیجه طبیعی است که هزینه کردن برای تولید آن با کیفیت بهتر، اثر مستقیمی بر مشتریان بالفعل هر سازمانی خواهد داشت.
سایر اقلام ست اداری و تبلیغات غیرمستقیم
ست اداری تنها شامل اقلام مطرح شده در بالا نیست. ست اداری میتواند با توجه به ویژگیها و نیازهای هر کسبوکار، شامل اقلام بیشتر و متفاوتی شود. به عنوان مثال پاکت سیدی، پوشه و حتی اقلام تبلیغاتی خاصی مثل دفترچه یادداشت، خودکار و موارد مشابه نیز میتوانند تشکیلدهنده بخشی از ست اداری باشند.
کارت ویزیت را میتوان موثرترین عنصر ست اداری در بهبود تبلیغات غیرمستقیم دانست. کارت ویزیت به عنوان یک ابزار ارتباطی میتواند روشی مناسب برای بهبود روابط اشخاص در سطوح مختلف تجاری باشد. در واقع یک کارت ویزیت خوب میتواند اولین راه ارتباطی کسبوکار با مشتریان بالقوه شود.
کارت ویزیت و تبلیغات غیرمستقیم
کارت ویزیت و تبلیغات غیرمستقیم
این کارت در فرصتی کوتاه قادر است؛ افراد و کسبوکارها را به مخاطب اختصاصی خود معرفی کند. به کار بردن کارت ویزیت در نمایشگاهها، حاشیه جلسات، کنفرانسهای مرتبط و … کمک میکند تا امکان برقراری ارتباط بعد از پایان هر رویداد ایجاد شود. بهطور دقیقتر کارت ویزیت در قالب یک ابزار روابط عمومی ایفای نقش میکند؛ و در این نقش میتواند تاثیرات غیرمستقیم قابل توجهی در برنامه بازاریابی و تبلیغات هر کسبوکار بگذارد.
یک کارت ویزیت خوب، کارتی است که در هماهنگی کامل با سایر عناصر ست اداری طراحی شود؛ و اطلاعات ضروری همچون معرفی صاحب کارت و اطلاعات تماس او را در اختیار مخاطب قرار دهد.
سربرگ و تبلیغات غیرمستقیم
سربرگ دومین عنصر موثر ست اداری، در تبلیغات غیرمستقیم هر کسبوکار است. سربرگ بهطور عمده در ارتباطات درونسازمانی و برونسازی هر سازمان مورد استفاده قرار میگیرد. این ویژگی باعث میشود تا سربرگ به عنوان ابزاری برای انتقال پیامهای تبلیغاتی کسبوکار نیز کاربرد داشته باشد. یک سربرگ خوب از دو جهت میتواند در حین انجام وظیفه اصلی خود، به تبلیغات غیرمستقیم سازمان نیز بپردازد.
سربرگ و تبلیغات مستقیم
سربرگ و تبلیغات مستقیم
در درجه اول یک سربرگ خوب میتواند با جذابیت طراحی خود، احساس اعتماد، حرفهای بودن سازمان، کیفیت و … را در مخاطب پدید آورد. از سویی سربرگ نیز مانند سایر اقلام ست اداری، دارای بخشی برای درج اطلاعات تماس است. اطلاعاتی که کمک میکند مسیر ارتباطی مخاطبان گوناگون سربرگ با سازمان هموارتر شود.
پاکت نامه و تبلیغات غیرمستقیم
پاکت نامه نیز یکی دیگر از اقلام ست اداری است؛ که معمولا به همراه سربرگ در اختیار مخاطب قرار میگیرد. پاکهای نامه در اندازههای گوناگون برای گذاشتن نامههای اداری، متن قراردادها و… در آنها استفاده میشود. پاکتهای اداری معمولا کاربرد برونسازمانی دارند؛ و استفاده از آنها مانند سایر اقلام ست اداری، موجب انتقال هویت بصری سازمان به خارج از سازمان میشود. یک پاکت اداری باید با طراحی اصولی و درست، و در هماهنگی کامل با سایر اقلام ست اداری باشد. در این شرایط است که پاکت میتواند پیامرسان خوبی برای سازمان بوده؛ و موجب تبلیغات غیرمستقیم سازمان نزد مخاطبان شود.
سایر اقلام ست اداری و تبلیغات مستقیم
این اقلام نیز در صورت طراحی درست و هماهنگ با اهداف بازاریابی، به همان شیوه سایر اقلام ست اداری، در تبلیغات غیرمستقیم هر کسبوکاری موثر خواهند بود.
- ۹۹/۰۲/۱۷